mandag, august 22, 2005

Om neshorn og niese

Helgen som akkurat har passert ble tilbrakt i det ekte afrika omringet av neshorn, elefanter, sebraer og giraffer. En liten stund var jeg og bilen min (for anledningen fyllt med dansker og amerikanere) omringet av neshorn. Surreal but nice. Vi saa ogsaa en elefant familie, med en bitteliten elefant. Omtrent paa storrelse med en veldig liten, nyfoedt....elefant.

Apropos nyfoedt... Jeg har endelig faatt en niese! Nyheten ble mottatt med glede i gaar, soendag, i St.Lucia. Trebarns-onkelen gleder seg til jul da han faar treffe lille Linnea. Gratulasjoner sendes til foreldre, broedre, besteforeldre og tante og onkel.

Mens Ivar skriver at han frykter for bli avsloert med faa treff paa bloggen hans, har jeg derimot nettopp naa gaatt igang med et proeveprosjekt hvor jeg har inkludert paa siden min en maaleenhet for antall besøkende. Jeg vet jo at Ivar leser bloggen min, men syntes det kunne vaere interessant og se om andre ogsaa er innom. Jeg kan riktignok trikse med tallene slik at jeg faar et uriktig antall treff for dermed aa utgi sidene mine for aa vaere mer populaere enn de egentlig er, men dette blir et samvittighetsprosjekt i fra min side.

Jeg vil gjerne oenske Ivar lykke til med arbeidet i Romania.

Senere denne uka planlegges en ekskursjon til Swaziland for aa gjoere noen forelopige feltundersokelser til min masteroppgave. Naa har det seg slik at min far for tiden oppholder seg noen faa uker i Swaziland, dermed passer det jo ekstra godt med et besoek.