mandag, august 15, 2005

Nye Kristiansandere i Durban


Det er med glede jeg har mottatt en del nye nordmenn her i byen kjent som South Africa's playground, Durban. Manga har faatt med seg at Syd Afrika har blitt mer og mer populaert for norske studenter, men at Kristiansandere dro til Durban var det ikke saa mange som var klar over. Silje Reme, som har psykologi praksis paa et sykehus sammen med to klasseveninner, ble vist rundt av undertegnede i helgen, og ble blant annet tatt med til stranden og til Gateway, shopping senteret der Skuland og Hildegunn kun fikk to timer til disposisjon (ser man senteret skjonner man at det er for lite for shopping glade jenter). Silje tror jeg storkoste seg paa dette senteret, og det viser seg at de paa fire dager i Durban har brukt omtrent 50 prosent av tiden paa sentre som Pavillion, Musgrave og Gateway.

Ellers har jeg ogsaa hatt med Annette Loelandsmo, ogsaa fra Kristiansand, paa rundtur i Durban. Mistenker Hilde Moi for aa ha en finger med i spillet for kontaktopprettelse der. Har foroverig ikke sett noe til Hilde's soster som etter sigende ogsaa oppholder seg i Durban.

Dramatisk avslutning paa sommerferien

Gjengen som var paa battur med hildegunndahl@hotmail.com sist uke skal ved flere anledninger ha hetset okonomikonsulent2.kfio@kirken.oslo.no og sunget sanger som var ment som alt annet enn støttende til konsulenten.

-Ja, jeg viste dem fingeren etter at de hetset meg på 3-0. Jeg ble sint. Det var ikke vondt ment, men det var dumt av meg og jeg burde ikke gjort det, sier okonomikonsulent2.kfio@kirken.oslo.no som er en personlig kristen.

- Jeg hørte klart og tydelig at de sang og hetset meg. Men jeg lar ikke det gå inn på meg. Jeg hørte også noen som heiet på meg. Det setter jeg pris på, sier okonomikonsulent2.kfio@kirken.oslo.no som søndag meldte forfall til neste baattur som gaar til Stokken.

Hetsingen fikk "rumeneren" ivarengan@hotmail til å skrive tre følelsesladede debattinnlegg på bloggen sin «ivar's trumpet - all you need to know right here» (http://ivarengan.blogspot.com/) mandag ettermiddag. Gjeng-ekspertene hildegunndahl@hotmail.com og hoyfrekvens@hotmail.com som tidligere har vist baade fingeren og det som vaerre er under en baatur til paradisbuka, unnslapp straff etter at de la seg flate og unnskyldte oppførselen.